„Halls Winter Rally“ mirė. Tegyvuoja „Arctic Lapland Rally“

Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas

Ketvirtadienio popietę Lietuvos ralio meistrai užuot dirbę su šiųmetinio „Halls Winter Rally“ greičio ruožų stenogramomis vienas po kito į savo „Facebook“ profilius kėlė iškalbingas nuotraukas bei vaizdo siužetus, apnuoginančius graudžią tiesą: trasose susiformavo milžiniškos provėžos ir standartiniams automobiliams sunkiai įveikiama klampynė kelio paviršiaus net nepalietus „koviniams“ automobiliams. Ačiū Dievui, lenktynių organizatoriai atsižvelgė į dramatiškai pasikeitusias sąlygas ir varžybas atšaukė. Tačiau ne visų sportininkų pasiruošimas nuėjo šuniui ant uodegos – „N40-Egzotika“ komandos nariai Ignas Taletavičius ir Darius Augūnas šį savaitgalį patirs visus žieminio ralio malonumus ir rūpesčius.

Blaivaus proto pergalė

Dar prieš „Halls Winter Rally“ priimant sprendimą atšaukti varžybas N40 vyrų autoklubo žmonės pasidalino perspėjimais, kad tokiomis oro sąlygomis ralis būtų ne tik žvėriškai sunkus, bet ir nepaprastai pavojingas.

„Kai susipažinimo su trasa metu standartiniai automobiliai pradėjo lygioje vietoje beviltiškai klimpti, mums kilo klausimas – „kaip kokio nors incidento vietą greičio ruožo viduryje pasiektų greitosios medicininės pagalbos automobilis?“. Teoriškai tai padaryti galima naudojant sraigtasparnį, praktiškai visiškai akivaizdu, kad tai būtų neįmanoma. T. y. varžybos būtų buvusio labai nesaugios“, – samprotavo vienas „N40-Egzotika“ pilotų Algirdas Kazlauskas.

Taip pat situaciją vertino ir už Lietuvos komandą startuojantis latvis Janis Vorobjovs. Jo teigimu, netikėta šilumos ir lietaus banga radikaliai pakeitė trasų būklę: „koviniai“ automobiliai čia būtų buvę negailestingai laužomi, o patys žvyrkeliai suniokoti taip, kad šiose apylinkėse gyvenantys Aukštaitijos žmonės jas naudotis nebūtų galėję labai ilgai.

„N40-Egzotika“ komandos vyrai apgailestavo, kad šįkart nepavyko paragauti keletą savaičių trukusių intensyvių treniruočių (šlifuoti vairavimo techniką padėjo ralio „profesorius“ Jonas Dereškevičius ir Rokas Lipeikis) vaisių, tačiau pasidžiaugė, kad galų gale nugalėjo sveikas protas ir renginio organizatoriai varžybas atšaukė.

Beje, tą patį padarė ir Latvijoje numatyti vieno Europos ralio čempionato etapų „Rally Liepaja“ organizatoriai.

Greičio fiesta Suomijoje

Bene vienintelis lietuvių ekipažas, kurio pastangos ruošiantis kovoms žiemos trasose nenuėjo veltui „N40-Egzotika“ komandos nariai I. Taletavičius ir D. Augūnas. Dar rudenį nusprendę išbandyti jėgas vienose sudėtingiausių žieminių lenktynių pasaulyje – „Arctic Lapland Rally“ – vyrai pasidalino įspūdžiais ir vaizdais, užfiksuotais anapus Poliarinio rato.

„Tiesą sakant, oro sąlygos čia taip pat neįprastos. Kai praėjusį savaitgalį pasiekėme Rovaniemi, čia spaudė 25 laipsnių „minusas“, tačiau  „Arctic Lapland Rally“ išvakarėse termometrai rodė tik -5. T. y. mes čia jaučiamės beveik kaip namie, tik sniego aplink tokie kalnai, kad važiuodami sudaryti stenogramų kartais jautėmės lyg judėtume bobslėjaus trasa“, – pasakojo I. Taletavičius.

Tolimoje Suomijos šiaurėje mūsiškiams pasirodė neįprasta ir tai, kad „Arctic Lapland Rally“ organizatoriai leidžia būsimais greičio ruožais važiuoti tiek kartų, kiek tik mano esant reikalinga sudarant kokybišką stenogramą.

„Varžybų šeimininkai paskelbia kada koks kelias bus nuvalytas (keletą pastarųjų dienų čia stipriai snigo), primena, kad privalu laikytis greičio apribojimų, o visą kitką spręsti palieka patiems sportininkams: jokių GPS daviklių ar trasoje su radarais budinčių pareigūnų. Susipažįstant su greičio ruožais mus keletą kartų kaip stovinčius pralenkė vietiniai gyventojai, tačiau piktaudžiaujančių organizatorių pasitikėjimu sportininkų nematėme“, – pastebėjo I. Taletavičius.