Kaip sukuriama pridėtinė auto sporto vertė

 13131409_1159148537437902_8625017274819646937_o

Nors Suomijoje populiariausia sporto šaka ledo ritulys, daugelyje pasaulio kraštų šios šalies vardas visų pirma siejamas su beveik visose automobilių lenktynių disciplinose dominuojančiais „skraidančiais suomiais“. Jie skina pergales visur, pradedant „Formule 1“ ir baigiant „Dakaru“. Nuo 1977-ųjų, kai WRC buvo pradėta skaičiuoti asmeninė pilotų įskaita, garbingąjį titulą net 14 kartų laimėjo Suomijos ralio mokyklos auklėtiniai.

Neatsitiktinai prieš dešimtmetį Lietuvoje veiklą pradėjusių „Cramo Oyj“ – vienos didžiausių statybų technikos nuomos kompanijų Europoje – atstovų keliai susikirto su mūsiškiais ralio entuziastais. Jau pernai „Cramo“ logotipai papuošė „N40-Egzotika“ ralio komandos „kovinius“ automobilius. Šį sezoną „Cramo“ padėjo sukurti kokybiškai naujas Žemaitijos ralio varžybų tiesioginės transliacijos per Delfi TV galimybes. Apie bendradarbiavimą su benzingalviais pokalbis su tarptautinės kompanijos marketingo vadove Baltijos šalyse Gintare Junevičiūte ir N40 vyrų autoklubo vadovu Algirdu Kazlausku.

Kiek daug laisvės savaip organizuoti rinkodaros kampanijas ir rinktis atitinkamus komunikavimo su potencialiais klientais kanalus turi tarptautinės bendrovės?

Esame tarptautinis tinklas ir savo veiklą vykdome 15 šalių. Tačiau kokius projektus ar iniciatyvas remti yra kiekvienos šalies kompetencija ir jos sprendimas. Mes turime pakankamai daug laisvės.

Be abejo, iš dalies sprendimą lemia tai, ar projektas yra aktualus bendrovės tikslinei auditorijai. Tačiau bene svarbiausia – kad įmonės deklaruojamos vertybės sutaptų su tomis, kurių laikosi remiama organizacija ar iniciatyva.

Kam ir kodėl prioritetą teikia CRAMO?

Vieni iš mūsų įmonės pažadų klientams yra greitis ir tikslumas. Bendradarbiaudami su partneriais rėmimo projektuose laikomės lygiai tokių pačių standartų, kaip ir su klientais. Puikiai veikianti technika, leidžianti būti greitam – neatsiejamas dalykas automobilių sporte. Vairuotojo kompetencija ir patyrimas – neįkainojami, bet jei technika neveikia taip, kaip turi, ne tik nepavyks laimėti, bet gali nepavykti ir pasiekti finišo. Kitaip tariant, iššūkiai, su kuriais susiduria automobilių sportininkai, mūsų įmonės veiklai puikiai pažįstami kasdien.

Be to, vienas iš mūsų įmonės prioritetų yra saugumas. Norime būti tikri, kad dirbdami su mūsų įranga klientai bus saugūs ir laikysis visų saugumo reikalavimų. Kaip ir statybose, ralio sporte tenka dirbti sudėtingomis sąlygomis, reikia būti labai atidžiam, norint išvengti nesklandumų. Pakviesti pasirūpinti varžybų dalyvių ir žiūrovų saugumu, pasiūlymą mielai priėmėme.

Ar įmanoma tiksliai pasverti reklamos bei įvaizdžio formavimo projektų naudą, kai verslas partneriais renkasi lenktynių komandas?

Negalėčiau pasakyti, kad rėmimo projektų imamės jau iš anksto skaičiuodami jų ekonominę naudą. Vis tik svarbus ir socialinis aspektas. Kompanija veikia Lietuvoje, joje dirba lietuviai, todėl natūraliai norime būti naudingi bendruomenėje, kurioje veikiame. Rėmimo veikla yra įmonės socialinė atsakomybė – tam tikra duoklė visuomenei.

Žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, rėmimo projektai įmonei yra daugiau įvaizdžio stiprinimo, o ne pardavimų skatinimo priemonė.

Kaip sekėsi įdarbinti savo techniką ir įrangą ralio lenktynėse?

Kaip minėjau, viena iš pagrindinių mūsų užduočių N40 vyrų autoklubo organizuojamose varžybose buvo pasirūpinti žiūrovų ir sportininkų saugumu: varžybų trasos buvo apjuostos apsauginėmis „Cramo“ tvoromis. Įvairiuose renginiuose mes padėjome įrengti mobiliąją automobilių plovyklą (buvo naudojami mūsų aukšto slėgio siurbliai) ir talkinome varžybas filmavusiems operatoriams su teleskopiniais keltuvais-priekabomis iškeldami juos su kameromis virš trasos. „Cramo“ technika buvo naudojama ir remontuojant sportinius automobilius, suteikiant techninę pagalbą iš trasos šalinant sugedusius automobilius ar trasos apšvietimui.

Algirdai, kaip pakeitė „N40-Egzotika“ komandos veiklą pažintis su „Cramo“?

Tiesą sakant nepakeitė niekaip. Tiesiog bendradarbiavimas kaip tik todėl ir prasidėjo, kad mūsų požiūriai ir vertybės daugeliu atvejų turėjo tą patį vardiklį. Ralis ne šachmatai – čia beveik viskas kainuoja nepigiai, tačiau trasoje sukuriamas reginys taip pat kur kas įspūdingesnis nei kuriant pačias gudriausias puolimo ar gynybos strategijas su „žirgu“, „bokštu“ ar „valdove“. Šiais metais mūsų komandoje buvo ekipažų, kurie savo važiavimu kaip tik ir pavertė ralio čempionatą žiūrovų dėmesį kaustančiu ir ovacijas keliančiu šou. Kitaip tariant, pradėję dirbti su „Cramo“ mes sukūrėme tam tikrą „pridėtinę vertę“ tiek sau, tiek mūsų partneriams.

Dar daugiau – kadangi N40 veikloje nuo pat klubo gimimo buvo akcentuojamas saugumas tiek trasoje, tiek greta jos, padedant „Cramo“ nemažai nuveikėme į kokybiškai naują lygmenį kilstelėdami ne tik ralio, bet ir drifto meistrų varžybas. Ypač svarbu tai, kad mūsų jėgų ir galimybių sinergija leido sukurti erdvę saugioms treniruotėms. A.V. Greičiūno gatvėje atsiradęs „Driftlandas“ yra tai, apie ką daugybę metų automobilių sportu užsikrėtęs jaunimas galėjo tik pasvajoti.

Mūsų klubas čia taip pat neuždirbo jokių pinigų, bet jaučiamės padarę nemažai gerų darbų ir dėl to kaifuojam. Nuoširdžiai tikiuosi, kad kitų metų pabaigoje dirstelėję į „galinio vaizdo veidrodėlį“, panašiai galėsim vertinti ir 2017-uosius.

Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas