Lietuviai ruošiasi „Arctic Lapland Rally“ šturmui 

Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas

Žiemos ralių organizatoriai mūsiškėse geografinėse platumose pastaraisiais metais nuolat gyveno įtampoje bandydami „pataikyti“ tokią datą kalendoriuje ir „užsisakyti“ tokius orus, kad žiūrovams susiruošus į greičio ruožus reiktų ne guminių aulinukų, o šiltų veltinių? Būsimo sniegmečio laukiantys „N40 vyrų autoklubo“ ralio komandos nariai Ignas Taletavičius ir Darius Augūnas nutarė apsidrausti nuo bet kokių gamtos kaprizų: 2016-ųjų sausį vyrai startuos vienose sudėtingiausių žieminių lenktynių pasaulyje – „Arctic Lapland Rally“.

„Mes iš tiesų pasiilgom klasikinės žiemos su daug sniego ir ledo, todėl suplanavom žygį į Suomijos Šiaurę. Už poliarinio rato esantis Rovaniemi garsus ne tik ten esančia Kalėdų senelio rezidencija bet ir 50 metų organizuojamomis žiemos lenktynėmis „Arctic Lapland Rally“. Varžybos čia vyksta pačioje sausio pabaigoje ir, kaip liudija daugiametė statistika, sportininkus beveik visada pasitinka 20-35 laipsnių „minusu“ bei kalnais sniego“, – dėsto I. Taletavičius.

Ignas Taletavicius

Ignas Taletavicius

Pasakodamas „Arctic Lapland Rally“ Ignas atkreipė dėmesį į keletą specifinių dalykų. Pirmiausia didžioji dalis greičio ruožų čia primena bobslėjaus trasas – sniego valymo mašinos kelkraščiuose suformuoja milžiniškas pusnis, kurias patyrę ralio meistrai išnaudoja kaip atramas, prireikus pakoreguoti važiavimo trajektoriją. Be to, tokia aplinka padeda sumažinti nuostolius, jei pilotas padaro klaidą ir „netelpa“ į posūkį.

„Analizuojant šio žiemos ralio ypatumus atkreipėme dėmesį, kad iš maždaug 150 startuojančių ekipažų, „Arctic Lapland Rally“ finišo vidutiniškai nepasiekia trečdalis automobilių. Tačiau didžioji jų dalis iš kovos pasitraukia ne dėl avarijų, o dėl technikos gedimų. Mašinoms čia tikrai tenka dideli krūviai, nes iš viso ralyje būna iki 10 greičio ruožų, kurių kiekvieno kilometražas siekia iki 30-50 km“, – pasakojo „N40 vyrų autoklubo“ ralio komandos pilotas.

Dar vienas specifinis rebusas, kurį sportininkams tenka spręsti nukeliavus anapus Poliarinio rato – sausio mėnesį vos trejetą valandų trunkanti diena. T. y. greitai važiuoti čia įmanoma tik sugebant itin tiksliai sudaryti greičio ruožo stenogramą ir preciziškai ja vadovautis. Šios problemos I. Taletavičiaus ir D. Augūno duetas neturi – pastaraisiais metais vyrai visose varžybose būdavo vienais realiausių pretendentų į nugalėtojus 4-oje įskaitoje.

Kol kas sudėliotos ne visos ekspedicijos į „Arctic Lapland Rally“ detalės. 100 proc. aišku tik tai, kad I. Taletavičius važiuos tuo pačiu „Renault Clio KitCar“ automobiliu, paruoštu Andriaus Burneikos „RS Service“ dirbtuvėse.