Lietuviams teks rungtis atšiauriomis sąlygomis – ir prie 30 laipsnių „minuso“

Sausio 21 dieną, ketvirtadienį, t. y. likus daugiau nei savaitei iki oficialaus „Arctic Lapland Rally“ lenktynių starto – į Suomijos Šiaurę pajudėjo „N40 Egzotika“ ralio komandos nariai Ignas Taletavičius su Darium Augūnu bei juos lydinčiųjų pagalbininkų konvojus.

Baigus svarbiausius pasirengimo darbus vienam sudėtingiausių klasikinių ralių pasaulyje, vyrai nori pasilikti šiokį tokį laiko rezervą technikos patikrinimui anapus Poliarinio rato.

„Tokia neįprastai ankstyva žygio pradžia būtina, nes ruošdamiesi „Arctic Lapland Rally“ automobilį perdirbome taip, kad dabar tikrieji gimdytojai jį sunkiai bepažintų. Juokas juokais, tačiau per 25-erius nepriklausomos Lietuvos metus šiose lenktynėse nėra jėgų išbandęs nei vienas mūsų šalies ralio meistrų ekipažas, todėl apie jų specifiką žinom tik tiek, kiek yra prigąsdinę kolegos iš Skandinavijos“, – kelionės išvakarėse pasakojo „N40-Egzotika“ ralio komandos pilotas Ignas.

Būgštauti, sprendžiant iš tos informacijos, kurią pavyko surinkti, tikrai yra ko. Spiginant 25-30 laipsnių šalčiui įprastoms sąlygoms paruoštas ralio automobilis dar prieš pajudant į greičio ruožą gali pradėti kelti rūpesčių, nes tokioje temperatūroje gali pradėti strigti amortizatorių alyva.

„Beveik visi mus konsultavę žiemos ralių specialistai iš Suomijos atkreipė dėmesį, kad standartinė mašinos ventiliacijos-šildymo sistema, nepajėgia užtikrinti normalaus matomumo pro priekinį langą: vien dviejų žmonių iškvepiamas šilto oro pakanka, kad stiklai pradėtų trauktis šerkšnu. Todėl mūsų mechanikai automobilį apšiltino kaip renovuojamą namą, pertvarkė ortakių sistemą, pasirūpino papildoma variklio skyriaus apsauga ir t. t.“, – vardijo I. Taletavičius.

Be to, „Arctic Lapland Rally“ išvakarėse į „Renault Clio KitCar“ bolidą, paruoštą Andriaus Burneikos „RS Service“ dirbtuvėse, mechanikai įmontavo naują sekvencinę pavarų dėžę bei pakeitė dantračių poras taip, kad būtų galima efektyviau išnaudoti variklio galią lėtesnėse trasose. Motoras liko koks buvęs: 2 litrų darbinio tūrio, generuojantis apie 230 AG ir maždaug 220 Nm maksimalų sukimo momentą.

Dar vienas svarbus aksesuaras – naujas lenktynėms skirtų LED žibintų komplektas. Pagal ralio reglamentą greta standartinių šviesų galima sumontuoti 6 papildomus žibintus.

„Viename „Lazer“ žibinto bloke yra 8 šviesos šaltiniai, tai galutinis rezultatas tikrai pasiutusiai įspūdingas – galime apšviesti maždaug 1200 metrų priešakyje esančio kelio arba kokius keturis kartus daugiau, nei įmanoma su geriausiais įprastais žibintai. Turint galvoje, kad Rovaniemi apylinkėse dabar poliarinė naktis ir kad dauguma greičio ruožų vyks tamsoje, investicijos į tokius dalykus buvo neišvengiamos“, – prisipažino „N40-Egzotika“ ralio komandos narys.

Šiais metais tarp maždaug 150 „Arctic Lapland Rally“ startuojančių ekipažų, 88 vairuos automobilius viena varančiąja ašimi. Per dvi dienas sportininkams teks įveikti 10 greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekia 250 km.