N40 komandą papildė ralio džentelmenas

Šiuolaikiniame pasaulyje didžioji dauguma vyrų tiek tiesiogiai tiek netiesiogiai susiduria su galybe gyvenimo jiems keliamų iššūkių – siekti karjeros ir daug dirbti tam, kad gebėtų aprūpinti šeimos narius būstu, maistu ir kitais būtinais gėriais. Dažnai siekdami sukurti geresnį gyvenimą savo šeimai ir sau, jie būna priversti riboti bendravimą su savo šeimos nariais, orientuotis į ateitį. Vėliau, savo karjeros zenitą pasiekę, finansiškai apsirūpinę vyrai, siekia būti mylimi ir pripažinti šeimoje, tačiau dažniausiai to nesulaukia dėl antrosios pusės užimtumo. Minėtos priežastys skatina ne tik ankstyvą vyro brandą, tačiau ir kelia pavojų patirti vidutiniojo amžiaus krizę.

Vidutinio amžiaus krizė vyrams prasideda vos perkopus keturiasdešimtus gyvenimo metus. Vyrai ima jausti nepasitenkinimą, o kartais mano, kad yra nepakankamai mylimi. Dienomis žmonos užsivertusios darbais, o vakarais daugiausiai dėmesio skiria bendravimui su vaikais, visuomeninei veiklai ar kitiems užsiėmimams. Tokiu metu vyrus aplanko vienišumo jausmas. Jį pajautę, visų pirma ima galvoti apie savo amžių, bando apžvelgti ir iš naujo įvertinti tai, ką jie pasiekė savo gyvenime. Depresija dar labiau pagilėja, kai atsitokėjęs vyras supranta, jog prarado tikrąsias vertybes, kurių jau nebesusigrąžins, tuomet gausiai vartojami alkoholiniai gėrimai, smurtaujama šeimoje, konfliktuojama su aplinkiniais ir visu supančiu pasauliu, kas lemia nusikalstamumo padidėjimą, moterų nusivylimą vyriškosios lyties atstovais, skyrybas, nepakankamą vaikų auklėjimą, vyrų savirealizacijos stoką ir kt.

Siekiant spręsti visuomenėje nelabai aptarinėjamą, bet realiai egzistuojančią vidutinio amžiaus vyrų problemą (vidutinio amžiaus krizę) aktyvūs psichologai, socialiai atsakingi asmenys steigia vyrų krizių centrus kur teoriškai bando padėti vyriškajai lyčiai. N40 vyrų autoklubas, padedamas padangų pardavėjų įmonės Egzotika, į šią problemą pažvelgė iš esmės ir ėmėsi praktinių, o ne teorinių veiksmų. Taip Lietuvoje užgimė vyrų virš 40 metų ralio komanda „N40-Egzotika“.

Sausio mėnesį komandos vyrai  džiūgavo po merkantiliškame ralio pasaulyje neregėto susitarimo: prie komandos be jokių pragmatiškų išskaičiavimų prisijungė  bene labiausiai tituluotas Latvijos pilotas, vyras perkopęs 4 dešimtį, Janis Vorobjovs. Tiesiog todėl, kad jam patinka N40 autoklubo ideologija. „Žemaitijos ralio“ išvakarėse paaiškėjo, kad tokie dalykai užkrečiami – vyriškos komandos nariu tapo ir vienas greičiausių Rusijos ralio meistrų, taip pat vyras virš keturiasdešimties, Alexander Gorelov.

Lietuvos ralio bendruomenės senbuviai A. Gorelovą neblogai pažįsta – maskvietis automobilių sportu užsikrėtė prieš maždaug 17 metų ir per tą laiką yra išbandęs jėgas ne vienose mūsų krašte rengtose lenktynėse bei Latvijos čempionate. Pastaraisiais metais ruso pilotuojamą „Mitsubishi EVO X“ prižiūri ir startams ruošia „Vorobjovs racing“ mechanikų komanda, o pats Janis, kaip ir kitiems „N40-Egzotika“ ralio komandos nariams, padeda kolegai iš Rusijos šlifuoti automobilio valdymo įgūdžius.

„Su Alexandru susipažinom berods 2000-aisiais varžybų metu, o netrukus susibičiuliavom, nes šis vyras maloniai nustebino savo profesionaliu požiūriu bei – kad ir kaip neįprastai skambėtų – ralio pasauliui nebūdinga inteligencija. Greičiausiai todėl, kad A. Gorelovas jau buvo pasiekęs aukštų sportinių rezultatų kalnų slidinėjime bei čiuoždamas vandens slidėmis, sėdęs prie „kovinio“ automobilio vairo jis taip pat dirbo labai metodiškai, tiksliai ir disciplinuotai. Tokie dalykai visada duoda savo „dividendus“ – Alexandras praktiškai visose Rusijos ralio čempionato lenktynėse finišuoja užimdamas prizines vietas. Jo tempas nedaug nusileidžia Rusijos ralio vunderkindu laikomam Aleksejui Lukyanukui. Mes taip pat dažnai darome bendrus testus ir, reikia pripažinti, kad dažnai važiuojame identišku tempu. Turint galvoje, kad A. Gorelovas itin daug laiko turi skirti verslo reikalams (t. y. vadovauti didelei įmonei), kad galimybės treniruotis kuklios – varžybų metu jo demonstruojamas tempas tikrai labai neblogas“, – komandos bičiulį gyrė J. Vorobjovs.

Beje, būtent A. Gorelovas padėjo „N40-Egzotika“ ralio komandos „Žemaitijos ralyje“ iškovoti pergalę komandinėje įskaitoje: rusas atvežė antrą geriausią rezultatą LRČ 2-ojoje įskaitoje ir pelnęs 32 taškus šiuo metu yra Lietuvos ralio čempionato lyderis savo klasėje.

Ši istorija akivaizdžiai parodo, kad vyrui sulaukusiam krizinio amžiaus, tikrai nereikia nuleisti rankų, su alaus bokalu sėsti prie televizoriaus ekrano ir aktyviai kritikuoti gyvenimą. „Gerbiami vyrai, nors mes esam stiprūs, bet deja vidutinio amžiaus krizė aplenkia labai labai retą, tokia realybė. Taigi, nepasiduokime, kaip nusiteiksime, taip ir bus, neleiskime blogom emocijoms imti viršų, o tam kaip tik tinka savirealizacija įgyvendinant jaunystės svajones. Retas ketvirtą dešimtį perkopęs vyras jaunystėje nesvajojo apie gražų, galingą ar greitą automobilį, bet tada tam nebuvo nei laiko, nei galimybių. Imkim, ir įgyvendinkim savo svajones šiandien“, – vyrūs gyvenimui kviečia N40 vyrų autoklubo prezidentas A. Kazlauskas.

Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas