Naktinis slalomas „Tokvila 2015“ apnuogino technines bėdas

Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas

Paskutinysis slalomo „Tokvila 2015“ serialo etapas, surengtas visiškoje tamsoje, tapo tikra „uoga“ ant automobilių sporto pradžiamokslio „torto“. Neįprastai sunkios sąlygos jau per pirmuosius važiavimus atskleidė ne tik milžinišką meistriškumo skirtumą tarp greičiausių ir lėčiausių varžybų dalyvių, bet ir kai kurias technines detales, trukdančias pasiekti geresnių rezultatų.

Susipažinti su trasa aikštelė greta Žirmūnuose esančio „Rimi Hypermarket“ prekybos centro visi dalyviai turėjo bemaž valandą laiko dar prieš pradedant tempti. Schema „greita“, tačiau neklaidi – preciziško tikslumo reikėjo įveikiant vos trejus vartus. Kitose vietose buvo galima lėkti tiek, kiek leido vasarinių padangų sukibimas ant rudeninio asfalto. Todėl prasidėjus įskaitiniams važiavimams pasipylusios klaidos, kai sportininkai klaidžiojo tarp keleto plastikinių kūgelių, iš pradžių gerokai stebino. Tačiau atidžiau pasižiūrėjus, kas „atveža“ sąlyginai gerus laikus ir kas nuo lyderių atsilieka nepadoriai (turint galvoje automobilio dydį, manevringumą ir galios rezervą) daug, atsakymas tapo akivaizdus: jei nepavyksta įsidėmėti schemos, jei greta nėra šturmano-suflerio, vienintelis pagalbininkas – geri automobilio žibintai. Kadangi paprastai slalomo meistrai varžosi šviesiu paros metu, natūralu, kad ši mašinos sistema šeimininkų dėmesiu pasigirti tikrai negali.

12087682_1665282817089055_4472673707357410585_o

Dar vienas dalykas, turėjęs įtakos ankstesniuose slalomo „Tokvila 2015“ etapuose puikiai pasirodžiusių sportininkų rezultatams – padangos. Oro temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių šilumos, net ir pusiau sportinės padangos nepajėgė užtikrinti tokio gero sukibimo, prie kokio buvo įpratę kai kurie favoritai, todėl į kiekvieną aštresnę komandą spaudžiant akceleratorių, automobilis atsakydavo slydimu iš idealios trajektorijos. Panašu, kad tai geriausias atsakymas į neseniai Susisiekimo ministerijos klerkų iškeltą iniciatyvą, ar nereikėtų liberalizuoti žieminių padangų naudojimo, nurodant, kad privalomos jos būtų tik kalendoriniais žiemos mėnesiais…

Įdomu ir tai, kad daugiausia žiūrovų ovacijų už efektingą vairavimą sulaukę sportininkai, fiksavo toli gražu ne pačius geriausius laikus. Išimtimi tapo tik du varžybų dalyviai – AWD įskaitoje triumfavęs Sigitas Peciulevičius su pritrenkiančiai atrodančiu 1996-ųjų laidos „Mitsubishi Lancer EVO IV“ ir Adomas Petrovas su žiedinėm lenktynėm paruošta senute „Lada“. Abu šie vyrai neturėjo lygių savo klasėse ir tapo tikra renginio puošmena (antrą vietą tarp AWD automobilių užėmė Justas Paškevičius su „Audi“, o trečią Darekas Ostrovskis su „Mitsubishi EVO X“; tarp „Lada“ vairuotojų antras liko Algirdas Endriukaitis, kadaise triumfavęs SSRS slalomo čempionatuose, o trečias – Tomas Beganskas).

Absoliučiai geriausią rezultatą naktiniame slalomo „Tokvila 2015“ etape pademonstravo Gytis Strungys su „Honda Civic“. Dviejų geriausių važiavimų laikų suma daugiau nei trimis sekundėmis mažesnė už antrą vietą užėmusio Edvino Sabalio („Suzuki Swift“). Trečias tarp FWD įskaitos automobilių – Saulius Sirutkaitis su „Honda Civic“. Beje, Gytis šiuo savo šou iškovojo pagrindinį bendrovės „Tokvila“ įsteigtą prizą – savaitgalio pasivažinėjimą su hibridiniu „Toyota Auris“.

RWD įskaitoje šįkart greičiausias buvo Edgaras Latiškevičius su „Mazda MX-5“. Laimėjęs paskutinį slalomo „Tokvila 2015“ etapą jis tapo ir visos varžybų serijos nugalėtoju. Antras tarp „klasikų“ – Vytas Jankauskas, o trečias – Linas Gaižutis. Abu vaikinai vairavo tokius pat „Mazda MX-5“ roadsterius.

Atkakli kova vyko ir moterų įskaitoje, kurioje varžėsi net septynios damos. Šįkart nepavejama buvo Gabrielė Aleksynaitė su „Honda Civic“, be tradicinių prizų taip pat „užsidirbusi“ savaitgalio pasivažinėjimą hibridiniu „Toyota Yaris“ automobiliuku. Antrą vietą paskutiniajame etape, tačiau pirmą po keturių startų iškovojo Ini Gudavičė su „Mazda MX-5“. Trečia liko Eglė Bendikaitė su „Mini“.

Tarp jaunių geriausiai pasirodė Rokas Misiūnas su „Opel Astra“. Sidabras ir brondza atiteko vienu automobiliu „Renault Clio“ besidalijusiems Lukui Kazlauskui ir Kazimierui Ašokliui. Visi varžybų prizininkai dovanų gavo ir varžybų rėmėju tapusios bendrovės „Lesta“ pagamintų automobilio langų ploviklių.

Be to, visi renginio dalyviai ir žiūrovai turėjo progos išbandyti Kelių direkcijos užsakymu sukonstruotą automobilį – „vartytuvą“: „Škoda Fabia“ salone pakyboti aukštyn kojom ir įsitikinti, kuo svarbūs saugos diržai. N40 vyrų autoklubas varžybas stebėsiantiems smalsuoliams išdalino per 300 atšvaitų.