Ralio komandoje „N40-Egzotika“ – svajonių legionierius

Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas

Greičiausiai neatskleisiu didelės paslapties: pagal nerašytas taisykles automobilių sporto komandų savininkų ir lenktynininkų, vežančių tos komandos vėliavas, tarpusavio meilė būna pagrįsta 100 proc. išskaičiavimu: pirmieji gauna žiūrovų ir žiniasklaidos dėmesį, o antrieji – techninę ir finansinę pagalbą varžybų metu. Mažiausia ko gali tikėtis net ralio naujokas – startinio mokesčio (Lietuvos čempionate jis gali siekti 500 eurų) kompensavimas. Žinant šiuos dalykus susitarimą, kurį Kalėdų išvakarėse pasiekė N40 vyrų autoklubas, sunku vadinti kitaip nei unikaliu: klubo ralio komandos „N40-Egzotika“ garbę ginti be jokio atlygio sutiko gyva Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovs.

Išvardinti visus skrajojančio latvio titulus gana keblu, nes jų pernelyg daug, kad vidutinės statistinės talpos atmintį turintis ralio fanas galėtų nepasižiūrėjęs į automobilių sporto metraščius. Faktas, kad per 24 metus trunkančią karjerą Janis yra laimėjęs visus įmanomus titulus Latvijoje, Estijoje, Lietuvoje ir Rusijoje, daugybę kartų stovėjęs ant antrojo ir trečiojo garbės pakylos laiptelio. Daugelis ralio virusu užsikrėtusių pilotų lenktyniauti pradėjo gerokai vėliau nei Janis ir jau suspėjo pakabinti šalmus „ant vinies“. Neįtikėtina, bet akivaizdu – šis „senukas“ stebuklingu būdu sugeba lig šiol diktuoti tempą greičio ruožuose ir paneigia visas populiarias teorijas apie „su amžiumi lėtėjančią reakciją“, „stiprėjantį savisaugos instinktą“ ir „mąžtančią motyvaciją“.

Janio šturmanas Andris Malnieks, pasakodamas apie savo draugą pripažįsta, kad tai labiausiai dėl ralio išprotėjęs žmogus Rytinėje Baltijos pakrantėje, kokį tik jam yra tekę sutikti.

„Jo profesionalumas ir atsidavimas automobilių sportui – kokie 200 proc. Janis vienareikšmiškai pats pedantiškiausias bei kruopščiausias ralio pilotas Latvijoje, niekada neišvažiuojantis į varžybas be rimtų technikos testų ir treniruočių. Dėl šios priežasties „kovinė“ mašina labai retai nepasiekia lenktynių finišo, o jei pasiekia – retai kada Janis netampa tų lenktynių nugalėtoju ar prizininku“, – konstatavo A. Malnieks.

Visi šie dalykai padėjo Janiui užsitarnauti itin gerą reputaciją automobilių sporto pasaulyje. Savo bolidus ruošti startams „Vorobjovs Racing“ dirbtuvėse jam patiki tuzinas profesionaliausių Baltijos šalių ir Rusijos pilotų.

Kaip šis ralio autoritetas atsidūrė „N40-Egzotika“ komandoje?

„Viskas susiklostė netikėtai paprastai. Su Janiu susitikdavome visuose praėjusių metų Lietuvos ralio pirmenybių etapuose (latvis tapo II įskaitos čempionu ir užėmė trečią vietą absoliučioje, keturiais ratais varomų automobilių įskaitoje), susibičiuliavome, paaiškinome, ką simbolizuoja N40 lipdukai ant „kovinių“ mašinų. Tada Janis pajuokavo, kad jam jau būtų pats laikas tapti tokio (pavasarį J. Vorobjovs švęs 43-ąjį gimtadienį) klubo nariu. Prieš savaitę paskambinau Janiui norėdamas pasveikinti su Naujais metais. Paskui kalba pasisuko apie netrukus prasidėsiantį lenktynių sezoną, kuriamus planus, ruošiamą techniką ir panašius dalykus. Plepėjom kokią valandą ir tik pokalbio pabaigoje jis prisipažino, kad šiuo metu slidinėja kalnuose ir būtų privalumas, jei galėtume pratęsti diskusijas susitikę gyvai. Kai atsisveikinant Janis paklausė, ar priimtumėm jį į savo „suaugusių vaikų“ klubo ralio komandą, iš pradžių pamaniau, kad čia toks pokštas ir pats pajuokavau, kad „tau tai brangiai kainuos :D “. Bet kai tą patį Janis pakartojo po kalėdinių atostogų grįžęs namo, tiesą sakant apsidžiaugiau kaip egzaminą išlaikęs mokinukas. Vadinasi klubo idėjos iš tiesų veža ir svarbios ne tik Lietuvoje“, – pasakojo N40 vyrų autoklubas ideologas Algirdas Kazlauskas.

Tokiu būdu „N40-Egzotika“ komanda ne tik ūgteli kiekybine prasme, bet gauna galimybę naudotis milžiniška J. Vorobjovso patirtimi, konsultuotis tiek ruošiant techniką, tiek treniruojantis, tiek dalyvaujant varžybose.

„Dabar iškilo nauja „problema“. Mūsų komanda niekada prioritetu nelaikė pergalių čempionato lenktynėse ir akcentavo galimybę tobulinti vairavimo įgūdžius, gyventi visavertį gyvenimą. Dabar, kai turim tokį greitą sportininką, nori nenori teks kreipti dėmesį į turnyrinę lentelę“, – juokėsi A. Kazlauskas.

Pats J. Vorobjovs sprendimą prisijungti prie „N40-Egzotika“ ralio komandos komentavo labai paprastai.

„Man jau virš keturiasdešimties, nebesu jaunuolis, kuriam svarbiausia lėkti iki grindų nuspaudus akceleratorių. Norisi įprasminti savo buvimą ralyje ir kai kuriais dalykais pasidalinti. N40 vyrų klubo žmonės kaip tik tai daro, todėl neabejoju, kad mums pakeliui. Patiko jų ideologija, noras gyventi, o ne egzistuoti. Linkiu, kad tokiu pozityvumu užsikrėstų kuo daugiau vyrų, sulaukusių vadinamo krizinio amžiaus, imtųsi aktyvios veiklos, dalyvautų gyvenime, o ne murksotų priešais televizorius“, – pasakojo vienas greičiausių Baltijos šalių pilotų J. Vorobjovs.

Įdomu ir tai, kad Janis baigia pasigaminti visiškai naują, netradicinį ralio automobilį, su kuriuo startuos jau nebe II, o I Lietuvos ralio čempionato įskaitoje. T. y. jo technika bus tokia pat aštri, kaip ir pačių greičiausių Lietuvos ralio meistrų.