Valentino dienos trikovė – „širdžių slalomas“

Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas

Įprasta manyti, kad nutrūktgalviškose lenktynėse dalyvauja adrenalino fanatikai. Stresas, fizinis krūvis, greitis, rizika ir džiaugsmas pasiekus finišą – yra kaip tik tas emocijų kokteilis, dėl kurio vyrai konvertuoja pinigus į geležį, o laisvalaikį žudo garažuose. Tačiau panašu, kad tiesa yra šiek tiek kitokia.

N40 vyrų autoklubas, antrus metus pakvietęs vairavimą dievinančias merginas Valentino dieną pradėti švęsti slalomo trasoje įrodė, kad dalyvaujant teisingai suorganizuotose lenktynėse organizme išsiskiria oksitocinas. T. y. vadinamasis laimės ir meilės harmonas. 26 damos iš vairuojančių moterų asociacijos „Racing Ladies“, portalo „autoledi.lt“ bei N40 klubo draugės, tris valandas trukusiose varžybose patyrė vis emocijų spektrą. Kol vienos taškė šlapio sniego pliurzę stilizuotos „širdies“ formos trasoje, kitos šildėsi karšta arbata ir nepailsdamos čiauškėjo taip, tarsi būtų nesimačiusios nuo išleistuvių vidurinėje mokykloje. Kad ir kaip atrodytų neįtikėtina – vairavimo užduotys, automobilio (ačiū „Nissan Nordic Europe OY“ už paskolintą kvadrinį „Juke“) valdymo ypatumai, stabdžių jautrumas, sukibimo kokybė ir panašūs vyriški dalykai, buvo ta ašis, apie kurią visą penktadienio vakarą sukosi kalba.

Kad vairavimo malonumais merginos gali nuspalvinti savo kasdienybę taip pat kaip ir benzingalviai vyrai galutinai įrodė antroji ir trečioji romantiškųjų lenktynių užduotys. Po šonalsydžio pratimo su „Laisvalaikio dovanų“ komandos į Lietuvą atgabentu „EasyDrift“ automobiliu (apautam specialiomis plastikinėmis padangomis hečbekui slidi bet kokia danga) damos spurdėjo iš malonumo tarsi būtų gavusios dovanų po gražiausių pasaulyje aukštakulnių porą. Emocijoms aprimus varžybų dalyvės pripažino, kad galimybė saugioje aplinkoje pabandyti suvaldyti „nevaldomas“ automobilio inercines jėgas, realiame gyvenime dažniausiai lemiančias daugiau ar mažiau skaudžius padarinius, yra nepaprastai naudingas.

Tokių pat komplimentų sulaukė ir slalomas su atvirkščią vairo mechanizmą (vairaratį sukant į dešinę, mašina juda į kairę ir atvirkščiai) turinčiu „Crazy Car“ automobiliu. Išsivaduoti iš senų įpročių ir refleksų pasirodė esant gerokai sunkiau, nei gali pasirodyti mašinos gūžynes trasoje stebint iš šalies. Beje, būtent ši rungtis sudėliojo taškus galutinėje turnyro lentelėje. Jei klasikinio slalomo trasoje visos merginos tilpo maždaug 5-6 sekundžių intervalą, tai tarp geriausio ir kukliausio rezultato su „Crazy Car“ automobiliu buvo minutės praraja.

Geriausiai šįkart sekėsi „Racing Ladies“ komandos (beje, visos merginos į romantiškąsias lenktynes atvyko pasipuošusios raudonais kombinezonais) narei Ilonai Staškutei-Steponėnei. Antroji vieta atiteko iš Kauno į „širdžių slalomą“ atvažiuoti nepatingėjusiai žiedinių lenktynių meistrei Indrie Senkutei. Kaip ir praėjusiais metais brondza tenkinosi profesionali ralio šturmanė Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė. Ketvirtoji liko praėjusių metų varžybų nugalėtoja Iveta Slaboševičiūtė, o penketuką vainikavo slalomų deivė Gabrielė Aleksynaitė.

Komandinėje įskaitoje pergalę šventė portalo „autoledi.lt“ rinktinė, aplenkusi „Racing Ladies“ merginas ir N40 klubo vyrų drauges.

Andriaus Lauciaus nuotraukos